26. PROSINCA 2016.
PROMJENA ORGANIZACIJE RADNOG VREMENA U ŠKOLAMA

Umjesto božićnom čestitkom nadležnog nam  Ministarstva znanosti i obrazovanja počastili su nas promišljanjima o promjeni organizacije radnoga vremena u školama, a koja je promovirao kroz  članke u Jutarnjemu listu od 21. i 22. prosinca pomoćnik ministra Momir Karin.

Namjera im je da se od sljedeće školske godine uvede radno vrijeme učitelja u trajanju od 8 do 14 sati i to kroz propisanu radnu obvezu boravka u školi u to vrijeme.

Jedan od ciljeva takve mjere, pojašnjava pomoćnik ministra obrazovanja Momir Karin, jest osigurati učenicima mogućnost duljeg boravka u školi, što na ruku ide i zaposlenim roditeljima. Promjenom organizacije radnog vremena poslala bi se javnosti poruka da nastavnici nisu neradnici – komentirao je Karin.

Sindikat hrvatskih učitelja zastupa jednakost i potrebu ujednačenih pedagoških standarda, a trenutno nema gotovo ni jedne škole koja bi imala prostorne i materijalne uvjete za provedbu takve organizacije rada. Isto tako smatramo da ovakve ideje neće dokazati da učitelji nisu neradnici jer vjerujemo da je svima jasno koliki trud ulažu nastavnici u obavljanje svojih svakodnevnih obveza. Kako učitelji mogu biti neradnici kad stvaraju najveći potencijal i temelje ovoga društava?!

Karin to naziva reformom organizacije rada škola, koja bi ciljala na to da nastavnici budu više na raspolaganju učenicima.

Učitelji su poučavatelji, a ne čuvari djece!

Sindikat hrvatskih učitelja i njegovi članovi 1. lipnja vrlo su jasno i glasno rekli da su promjene u školstvu Republike Hrvatske nužne! Ali one korijenite, strukturne promijene, a ne ovakve „kozmetičke“ koje predlaže pomoćnik ministra, one koje neće donijeti nikakve kvalitetne pomake za naše učenike, za našu budućnost!

Da je reforma obrazovanja prioritet MZO-u tada bi u hitne izmjene Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama išla zakonska osnova za provedbu reforme obrazovanja, a ne odgoda licenciranja ravnatelja i pomoćnici u nastavi!

Hoće li naši učenici, roditelji i nastavnici napokon doživjeti kvalitetnu reformu obrazovanja kakvu zaslužuju?

SHU će se i nadalje zalagati ne samo za materijalni položaj učitelja već i za njihov društveni položaj i kvalitetno obrazovanje.

Na „promišljanja“ čelnika Sindikata Preporod o toj temi i podršku koju je iskazao za ideje pomoćnika ministra M. Karina ne želimo trošiti riječi … Ostavljamo njegovom članstvu da samo procijeni zastupa li njihov čelnik njihove interese?!

Jer što reći na izjavu sindikalista da „Tu nema zahtjeva za većim plaćama. Time bismo neizravno priznali da ne radimo osam sati.“ ?!





Jutarnji List